Dersin Adı | Temel Kredi İşlemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BNK 201 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile, öğrencilerin krediler ile ilgili temel kavramları ve kredilerin nasıl sınıflandırıldığını öğrenmesi. İstihbarat, kredilerin faiz tahakkuku ve kredilerin teminatlarını bilmesi, nakdi kredilerden, iskonto ve iştira kredileri, spot kredi, borçlu cari hesaplar gibi farklı kredi çeşitlerini öğrenmesi, gayri nakdi kredilerden teminat ve kefalet mektupları ile, ithalata ilişkin gayri nakdi kredi türlerini bilmesi, finansal analizin kredilendirme sürecindeki önemini kavraması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bütün sektörlerdeki şirketlerin en önemli fon kaynağı banka kredileridir. Öğrencilerinin, bankacılık mesleğinde veya şirketlerin finans departmanlarında ihtiyaç duyacakları kredi bilgisini kazandırmaya yönelik teorik bilgiler ve uygulama çalışmaları dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel kredi yönetimi işlemleri ve ilgili kavramlar | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 1. |
2 | Kredi kültürünün geliştirilmesi, kredi yönetiminde temel prensipler, Kredi yönetiminde kalite belirleme | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 1. |
3 | Bankalarda krediler fonksiyonunun organizasyon yapısı | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 2. |
4 | Bankalarda kredilendirme süreci | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 2. |
5 | Nakdi Krediler | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 3. |
6 | Nakdi Krediler | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 3. |
7 | Gayri Nakdi Krediler | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 4. |
8 | Gayri Nakdi Krediler | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 4. |
9 | Ara Sınav | Ara Sınav |
10 | Dış krediler (İhracat ve döviz kredileri) | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 5. |
11 | Dış krediler (İhracat ve döviz kredileri) | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 5. |
12 | Bireysel krediler | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 6. |
13 | Bireysel krediler | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm6. |
14 | Bireysel krediler | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. Bölüm 6. |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | FİNAL | FINAL |
Ders Kitabı | Banka Kredileri ve Yönetimi, Dr. Birgül Şakar, Beta Yayınları, 2017, ISBN: 6052420102. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 27 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ekonominin temel kavramlarını, genel işleyişini, sistemin unsurlarının birbirleriyle ilişkilerini analiz ederek ekonomik olguları açıklar. | |||||
2 | Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kuruluşların ekonomik sistem içerisindeki rolünü, önemini ve fonksiyonlarını tartışır. | |||||
3 | Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kurumların türlerini göz önünde bulundurarak, bu kurumların sunduğu hizmet ve ürünlerle ilgili ilke ve yöntemleri uygular. | X | ||||
4 | Finansal sistemin önemli bir unsuru olan risk faktörünü tanımlar ve söz konusu riski yönetir veya fırsatlardan yararlanmak için finansal araçları kullanır. | X | ||||
5 | Finansal ürünlerin pazarlaması ve satışı konusunda gerekli yetenekleri geliştirir. | X | ||||
6 | Temel hukuk bilgisinin yanında, bankalar kanunu, sigorta kanunu ve sermaye piyasası kanunları ile kambiyo mevzuatı hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
7 | İşletmelerin finansal ve ekonomik durumlarını değerlendirebilmek için, gelir tablosu ve bilanço başta olmak üzere, finansal tabloları analiz eder, bunun yanında şirket işlemlerinin muhasebe döngüsü içerisinde ilgili defterlere kaydını, düzeltme ve kapanış kayıtlarını gerçekleştirir. | |||||
8 | Mesleki problemlerin çözümü için gerekli olan analitik düşünme becerisini geliştirerek, matematik ve mantık kurallarını uygular. | |||||
9 | Mesleki etik, hesapverebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olur ve bu beceriyi çalışma ortamında kullanır. | |||||
12 | Alanı ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden geniş bir bakış açısı geliştirir. | |||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest